Domėjosi Kauno miesto autobusų vairuotojų darbo kokybe

Kauniečiai, besidomintys viešuoju transportu ir pasisakantys už darnų viešojo transporto sistemos vystymą Kauno mieste, nusprendė atlikti eksperimentinį stebėjimą ir įvertinti autobusų vairuotojų darbo kokybę.

© guardian.co.uk nuotr.

Liepos 7 d., ketvirtadienį, nuo vidurdienio iki pat vakaro, iš viso 6 val. viešojo transporto entuziastai, kaip keleiviai, važiavo 3, 11, 17, 23, 24, 28, 34, 35 ir 36-ojo maršrutų autobusais, ir tikrino vairuotojų darbo kokybę. Didžiausias dėmesys skirtas stebėti, kaip vairuotojai prisitaikė prie naujosios keleivių laipinimo pro priekines duris tvarkos - ar ją vykdo tinkamai. Tačiau atkreiptas dėmesys ir į tai, ar vairuotojas tinkamai save pristato keleiviams - ar tam skirtoje vietoje įdėta vairuotojo vizitinė kortelė su jo vardu, pavarde, nuotrauka ir pareigos pavadinimu.

Bilietai nerūpi

Per visą stebėjimo laiką nuo 13:19 val. iki 19:11 val. patikrintos tik 10 transporto priemonių, tačiau to pakako su kaupu, mat tik vienoje jų nerasta pažeidimų.

Viešojo transporto stotelėje „Gražinos g.“ (Taikos prospekte) 17-ojo maršruto vairuotojas į autobusą pro priekines duris įlipusiems dviems keleiviams leido keliauti be bilieto - į autobusą įlipę keleiviai tiesiog nepažymėjo bilietų, o vairuotojas nepareikalavo sugrįžti ir juos pažymėti. Viename iš 24-ojo maršruto autobusų vairuotojas visiškai netikrino įlipančių keleivių, todėl buvo galima be problemų praeiti netgi nepažymėjus savo bilieto. Beje, šitaip elgėsi ir kai kurie kiti vairuotojai.

Vairuotojui nekaršta

3-iojo maršruto vairuotojui nerūpėjo, kad salone karšta - nebuvo įjungtas salone oro temperatūrą mažinantis oro ventiliatorius, nors „Solaris“ autobusuose pastarasis turėtų veikti. Vairuotojai pastarosios markės autobusuose, šalia vairo esančiame ekrane gali matyti, kokia salono oro temperatūra. Tačiau nevisiems tai rūpi.

Auksinis kardas

© guardian.co.uk nuotr.

Kai nepažįstamų vaikų paklausiame jo vardo, paprastai jie linkę atsakyti su ironija - „auksinis kardas“. Tėvelių išmokyti, dėl atsargumo, vaikai nesako savo vardo nepažįstamiesiems. Bet dėl kokių priežasčių autobusų vairuotojai vengia į tam skirtą vietą įkišti vizitinę kortelę, kurioje parašytas vairuotojo vardas ir pavardė, bei pateikta jo nuotrauka - telieka neatsakytu klausimu. Tokių vairuotojų iš 10-ies pasitaikė netgi 5.

Vertas medalio

Jau netekę vilties, kad ras pagyrimo vertą autobuso vairuotoją, viešojo transporto entuziastai galiausiai, patį paskutinį iš tikrintų - rado! 35-ojo maršruto vairuotojas, ketvirtadienio popietę 616 garažiniu numeriu pažymėtą autobusą vairavo ir savo darbą atliko tiesiog be priekaištų. Džiugu ir smagu žinoti, kad situacija nėra tokia beviltiška...

Visgi, kitiems vairuotojams reikėtų suprasti, jog jie yra miesto viešojo transporto dalis, ir autobusą turėtų vairuoti saugiai, su keleiviais bendrauti kultūringai, kritinėse situacijose turėtų mokėti elgtis diplomatiškai, o darbą atlikti ir pareigas vykdyti taip, kai jie norėtų visa tai matyti, būdami keleiviais.

Viešojo transporto entuziastai ir toliau domėsis, kaip viešojo transporto darbas organizuojamas Lietuvos miestuose, ir ar jis populiarinamas, bei kokį jį mato keleiviai. O vairuotojams linkime saugaus kelio, ramių keleivių ir gražių darbo dienų.

7 komentarai:

  • #7
    Gravatar of JuliusJulius
    2011 m. liepos 19 d. 10:32:13
    Administratorius

    Mynde, galima daryti skubotas išvadas ir iškart vertinti, o galima keleiviams tiesiog rašyti skundus į UAB "Kauno autobusai" arba AB "Autrolis" dėl vairuotojų darbo ir pranešti apie konkrečius atvejus: data, laikas, stotelė, maršrutas, transporto priemonės garažinis arba valstybinis numeris. Manau vairuotojai po to būtų atidesni.

  • #6
    Gravatar of MyndeMynde
    2011 m. liepos 18 d. 20:28:56

    Na matyt priekiniu duru tvarkai didmiesciuose gyvuoti nelemta... Pats katik ejau i parduotuve, savo akim maciau kaip troleibuso vairuotoja ileido kelis zmones pro galines duris. Taipogi vaziuojant 20 marsrutu sia savaite irgi teko matyti ne viena atveji, kaip zmones lipa pro priekines duris nepasizymeje bilieto, o vairuotojas ju tiesiog nestabdo. Gaila, gaila... :/

  • #5
    Gravatar of JuliusJulius
    2011 m. liepos 16 d. 21:02:10
    Administratorius

    Tomai, tokiu atveju reikėtų rašyti mums el. paštu entuziastai@marsrutai.lt ir mes nurodytume, į ką kreiptis. Tačiau būtina prisiminti, kad esant tokiai situacijai, reikėtų žinoti įvykio datą, vietą (stotelę ar tarpstotelę), gerai žinoti maršruto numerį ir valstybinį transporto priemonės numerį arba garažinį numerį, kuris būna nurodytas transporto viduje ir išorėje ant kėbulo.

  • #4
    Gravatar of TomasTomas
    2011 m. liepos 16 d. 20:46:03

    Man viena kart vaziuojant namo i Vilijampole, grazinos stotelei laukiau 8 troleibuso paskutinio ta diena. buvau ne vienas, stovejau prie pat gatves o troleibusas su keliais keleiviais net nepristabdes pravaziavo. Namo teko eit peskom.

  • #3
    Gravatar of EugenijusEugenijus
    2011 m. liepos 16 d. 19:48:57

    Labai geras straipsnis. Aptarnavimo kokybe ,vairuotju darbo kultura dar toli grazu neatitinka paslaugos kainos. Vairuotojas turetu suprasti jei nera keleiviu -nereiktu ir vairuotoju! Tad dirbkime keleiviu labui!

  • #2
    Gravatar of JuliusJulius
    2011 m. liepos 16 d. 01:39:22
    Administratorius

    Nors asmeniškai nedalyvavau akcijoje, bet žinau, kas darė ir galiu pasakyti, kad taip, buvo atkreiptas dėmesys į transporto važiavimą pagal tvarkaraštį. Juk tai buvo aktualu ir dėl to, kad būtų aišku, ar transportas spėja nuvykti laiku, esant laipinimui pro priekines duris.
    Konkrečiai dėl Jūsų minėto atveju, tai siūlau apie tokias situacijas rašyti mums el. paštu entuziastai@marsrutai.lt ir mes detaliau išnagrinėsime situaciją, arba patarsime, kur kreiptis, kad, jei vairuotojas tikrai pažeidė darbo tvarkos taisykles, būtų nubaustas. Tačiau neskubėkime kaltinti iškart vairuotojų, nes ne viskas priklauso nuo jų - gal minėtas autobusas važiavo po darbo dienos arba sugedęs į garažą. Galiu atsakingai pasakyti, kad Kaune labai reti atvejai, kai transportas pravažiuoja stotelę, ir dažniausiai taip nutinka dėl vairuotojų žmogiškosios klaidos - pavargimo, išsiblaškymo, o ne iš piktų kėslų, kaip daugelis mūsų visuomenės atstovų mano.

  • #1
    Gravatar of JustasJustas
    2011 m. liepos 15 d. 23:44:51

    Tai čia tikrinot bendrą tvarką, o ar atkreipėt dėmesį į viešojo transporto vėlavimą? kaikuriais vairuotojais tai esu išvis pakraupęs! kaip pavyzdį galiu pasakyt 20 maršruto autobusą, kuris važiuoja kartą į valandą. du kartus teko atsidurti situacijoje kai stotelėje stovi keli žmonės (vieną kartą su manim 1 buvo, kitą - 2 buvo) ir autobusas pravažiavo pro šalį, vairuotojas nužvelgė stotelėj stovinčius žmones ir nepasivargino sustoti.

    nors šiaip daugelis vairuotojų geranoriški ir draugiški.

Rašyti komentarą

Komentuoti negalima